Atnaujinamas Kuršių Nerijos dviračių takas

Atnaujinamas Kuršių Nerijos dviračių takas Žiūrėti galeriją

Po daugybės metų atnaujinamas Kuršių nerijos dviračių takas. Vasario 23 d., prasidėjo ilgai laukti dviračių tako vedančio iš Smiltynės į Nidą atnaujinimo darbai. Šia proga surengtame renginyje, ateities kartoms buvo įkasta simbolinė kapsulė su laišku, žyminti rekonstrukcijos darbų pradžią.

Pirmasis rekonstrukcijos etapas

Pirmasis rekonstruojamas ruožas bus tarp Smiltynės ir Juodkrantės. Darbai bus atliekami dviejuose tako ruožuose tarp 2,1 ir 2,95 kilometrų ir tarp 2,9 ir 15,56 kilometrų.

Atnaujinamas Kuršių Nerijos dviračių takas išplatės iki 3,5 metro

Atnaujinamas Kuršių nerijos dviračių takas vietomis sieks net 3,5 metro plotį (šiuo met tesiekia 2-2,5 metro), esant reikalui taku galės pasinaudotis ir specialiosios tarnybos. Take suplanuota ne viena poilsio aikštelė. Projektuojant Neringos dviračių tako atnaujinimą, buvo parinkti sprendimai, kuriais siekta išsaugoti kuo daugiau Kuršių nerijos nacionaliniame parke esančių želdinių ir medžių. Išplatintas ir nauja danga padengtas takas dviračių mėgėjams taps saugesnis ir patogesnis, tikimasi dar labiau paskatins žaliąjį dviračių transportą Kuršių nerijoje.

Užtikrinamas minimalus poveikis aplinkai

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) vadovas Remigijus Lipkevičius teigia, jog iki darbų pradžios pirmuosiuose dviejuose ruožuose tarp Smiltynės ir Juodkrantės reikėjo suderinti visus darbus su Valstybine miškų Urėdija, Kuršių nerijos nacionaliniu parku bei kitomis institucijomis. Visi darbai bus atliekami laikantis minėtų institucijų nurodymų ir reikalavimų, taip bus padarytas minimalus poveikis aplinkai.

Rangų darbo konkursą laimėjo bendrovė „YIT Lietuva“. Pasak įmonės vadovo Kęstučio Vanago, Nacionalinio parko statusas bendrovę įpareigoja darbų atlikimo metu dar daugiau dėmesio skirti aplinkosauginiams aspektams. Dėl šios priežasties darbų logistika ir resursai planuojami atsakingai, o rekonstrukcijai bus pasitelkti pažangūs metodai ir priemonės, kurie užtikrins, kad bus išvengta žalos aplinkai.

Laikinas dviračių eismo nukreipimas

LAKD informuoja, jog dviratininkai Kuršių nerijoje neliks be dviračių tako, eismas bus organizuojamas pagrindiniu Neringos keliu. Be abejo, reikės būti atsargiems tiek dviratininkams, tiek automobilių vairuotojams. Apie tai, kad keliu vyks dviračių eismas įspės papildomai įrengti kelio ženklai.

Viso tako atnaujinimas – per du metus

Planuojama, kad tako rekonstrukcija tarp Smiltynės ir Juodkrantės bus baigta jau šių metų (2023) Liepos mėnesį ir antroje vasaros pusėje miestiečiai bei miesto svečiai galės dviračiais riedėti naujuoju taku. Sekanti dalis, kurią planuojama atnaujinti, bus nuo Juodkrantės iki Preilos. Šiuo metu ši tako dalis yra projektuojama, o rangos darbų konkursą planuojama skelbti šių metų viduryje. Likusią dalį numatoma tvarkyti 2024 metais.

Atnaujinamas Kuršių nerijos dviračių takas tarptautinių dviračių takų dalis

Rekonstruojami tako ruožai sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis.

EuroVelo 10

Dviračių takas einantis aplink Baltijos jūrą, norint pravažiuoti visą šį taką dviračiu, teks įveikti net 9100 kilometrų, aplankant 9 skirtingas valstybes.  Baltijos jūros pakrantė gausi paplūdimių, miškų, uolynų. Važiuojant EuroVelo 10 dviračių taku galima susipažinti su skirtingomis šios Europos dalies kultūromis, kurios išaugo Baltijos jūros pakrantėse.

EuroVelo 13

Beveik pusę amžiaus Europa buvo priverstinai padalinta į Rytus ir Vakarus.  „EuroVelo 13“ perkelia šią „geležinę uždangą“, sieną, besitęsusią nuo Barenco jūros iki Juodosios jūros. Visas kelio ilgis siekia beveik 10 tūkstančių kilometrų, kerta 20 Europos valstybių, driekiasi šali 3 Europos jūrų, juo važiuojant aplankoma net 14 Unesco saugomų objektų. Kelionė šiuo maršrutu yra gyva istorijos pamoka. Tačiau ši kelionė ne tik apie liūdną padalintos Europos laikotarpį,  bet ir apie po jo sekųsią taiką ir susitaikymą, kuris vyko po Sovietų sąjungos žlugimo. Kaip vienas ilgiausių EuroVelo maršrutų, geležinės uždangos takas turi ką pasiūlyti kiekvienam – nuo vynuogynų pietų Čekijoje ir šiaurinėje Austrijoje iki kalnuotos Bulgarijos ir Graikijos sienos, nuo šurmuliuojančių Baltijos šalių uostų iki nuostabaus grožio Laplandijos.

Trumpa Kuršių nerijos dviračių tako istorija

Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, nuo 2019 m. priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei.

 

Straipsnio komentarai (1)

  1. Labai džiugu, kad pradėti ilgai laukti dviračių kelio remonto darbai. Ačiū!
    Nedidelis pastebejimas: balandžio 29d, pagrindiniame Neringos kelyje dar nebuvo ženklų, skelbenčių, kad reiktų dalinti kelių su dviratininkais kol remontuojamas dviračių kelias.
    Tebekabo ženklai, kad dviračiams važiuoti draudžiama.
    Labai laukiame tinkamų ženklų, kad kai kurie nekantrūs vairuotojai elgtųsi pagarbiai ir nepipsėtų, pamačius dviratininkus kelyje.

Parašykite komentarą