Laivas „Raketa“ Kaunas – Nida

Laivas Raketa Kaunas-nida Žiūrėti galeriją

Laivas „Raketa“ Kaunas – Nida yra vienas iš įdomiausių ir patraukliausių maršrutų Lietuvos vidaus vandenyse, jungiantis Nemuno upės krantus su Kuršių mariomis. „Raketos“ istorija prasidėjo dar Sovietų Sąjungos laikais, kada novatoriški laivai buvo naudojami kaip greita ir patogi tarpmiestinė transporto priemonė. Atgavus nepriklausomybę, šis maršrutas buvo atkurtas ir tapo populiaria turistų atrakcija.

Nostalgiška praeitis ir legendinis laivas įkvėpė ne tik atkurti senus vaizdinius ir istorijas, bet ir paruošti tautą naujiems kelionės maršrutams. Šiuolaikinei erai prikeltos transporto priemonės siekia plukdyti ir džiuginti naujas, laisvos Lietuvos keliautojų kartas.

Istorija

Šis keleivinis laivas buvo pradėtas statyti dar 1957 metais Tarybų sąjungoje. Tų metų rugpjūčio 25 dieną bandomasis modelis „Raketa-1“ pradėjo savo pirmąją kelionę po atviruosius šalies vandenis.

Tais laikais laivas išsiskyrė ne tik futuristine forma ar galingais povandeniniais sparnais, bet ir kelionės greičiu. Tuometinė trisdešimt keleivių talpinusi „Raketa“ plukdė Žemutinio Naugardo-Kazanės maršrutu, o 420 kilometrų upės kelią laivui pavykdavo įveikti per 7 valandas.

Pirmoji kelionė užtikrino serijinę gamybą

Pirmosios kelionės sėkmę vainikavo serijinė laivų gamyba Tarybų sąjungoje, kuri užtikrino, kad „Raketos“ galės džiuginti visas ateities keliautojų kartas. Ši novatoriška transporto priemonė sužadino tautos laisvės pojūtį, garantavo maršrutų įvairovę ir stebino moksline pažanga, kuri pranoko visus laikmečio lūkesčius. Praėjus vos dviems metams po pirmos sėkmingos kelionės, keleiviniai laivai pradėjo reguliariai kursuoti SSRS vandenyse.

Populiariausias maršrutas Kaunas-Nida

Žinoma, lūkesčius pateisinusios kelionės po Tarybų sąjungos upes sulaukė atgarsių ir Lietuvoje- septintajame dešimtmetyje laivai pasiekė Kauną bei pradėjo keleivinius maršrutus po Nemuno vandenis. Susilaukus didelio keliautojų dėmesio, tuometinių „Raketų“ skaičius išaugo iki dešimties laivų, kurie plukdydavo keleivius net keliomis skirtingomis kryptimis.

Populiariausiu maršrutu pripažinta būtent Kaunas-Nida kelionė– sovietmečiu bilietai kone tirpdavo, o dėl jų keliautojai pasiryždavo laukti ilgose eilėse. Šis maršrutas poilsiautojus žavėjo įspūdingomis Nemuno pakrantėmis, o Kuršių Nerijos uostas tapo tikru jų favoritu.

Laisvoje Lietuvoje kelionės Raketa greitai nutrūko

Tačiau šiais novatoriškais laivais spėjo pasimėgauti tik kelios kartos- įspūdinga „Raketų“ istorija truko iki 1995 metų, o keleiviams ir įgulai teko svajoti apie geresnius laikus.

Laivo „Raketa“ kelionių atnaujinimas- 2020 metais

2020 metų gegužės 26 dieną legendinio laivo istorija atvertė naują lapą- „Raketa“ gavo leidimą plaukti. Laivas, kuris sentimentais apdovanojo ne vieną keliautojų kartą, atgimė naujiems maršrutams bei istorijoms. Įgulos ir keleivių džiaugsmui, prasidėjo naujos šio dešimtmečio kelionės greitaeigiu laivu, leidžiančiu pasiekti pajūrį vos per 4 valandas. Smagu tai, kad didelė dalis dabartinių „Raketos“ keliautojų yra žmonės, kurie prieš kelis dešimtmečius laivais plaukė su tėvais ar seneliais ir spėjo pasiilgti šio vaizdingo maršruto.

Techniniai parametrai

Techniškai laivas „Raketa“ pasižymi greitaeigiu dizainu, pritaikytu pasiekti didelį greitį. Šie laivai yra ne tik ilgi ir siauri, bet ir turi hidroforinius sparnus, pakeliančius korpusą virš vandens, taip sumažinant pasipriešinimą ir leidžiant pasiekti 60 km/h greitį. Šis keleivinis laivas talpina iki 58 keleivių, jame yra įrengtos komfortiškos sėdimos vietos bei kiti patogumai keliaujantiems.

Atnaujintas interjeras

Atnaujintų „Raketų“ interjeras pasižymi didesniu patogumu, palyginus su senaisiais laivais. Dabartinėse transporto priemonėse įrengtos kondicionavimo, variklio garso izoliacijos sistemos, laivas taip pat užtikrina daugiau vietos keliautojų daiktams. Šis patobulintas „Raketų“ interjeras leidžia žmonėms ne tik mėgautis pramogine kelione, bet ir ramiai bei saugiai pasiekti Lietuvos pajūrį.

Laivas „Raketa“ Kaunas – Nida – galimybė susipažinti su technikos paveldu

Svarbu žinoti tai, kad kelionė laivu yra ne tik smagi pramoga, bet ir unikali galimybė susipažinti su išskirtiniu technikos paveldu, kurį retai išvysi tarptautiniuose vandenyse. Tuometinius novatoriškus laivus sukūrė talentingas inžinierius Rostislavas Aleksejevas, o jo kūriniai keleivius plukdė ne tik Lietuvos, bet ir Europos šalių ar net Kanados upėmis.

Laivo „Raketa“ laivavedžiai

Be to, šią transporto priemonę valdyti reikia ir specifinių žinių, kurias turi tik senieji Lietuvos laivų kapitonai. Būtent dėl šios priežasties šiandien „Raketas“ valdo penktos kategorijos laivavedys kapitonas Danius Druskis ir Sigitas Gedminas.

Apie maršrutą Kaunas-Nida

Laivas „Raketa“- puiki transporto priemonės alternatyva, užtikrinanti ne tik patogią ir greitą kelionę į pajūrį, bet ir yra smagus savaitgalio nuotykis, leidžiantis mėgautis įspūdingu Lietuvos kraštovaizdžiu. Šis vaizdingas Kauno-Nidos maršrutas itin domina šeimas su vaikais bei keleivius, norinčius pasimėgauti smagia savaitgalio pramoga ir atitrūkti nuo kasdienės rutinos.

Džiugina tai, kad 4 valandas trunkanti kelionė laivu tikrai neprailgsta- plaukiant turistai gali pasimėgauti atsiveriančiais įspūdingais Nemuno krantų vaizdiniais:

  • žaliuojančiais miškais,
  • piliakalniais,
  • senovinėmis pilimis,
  • jaukiais miesteliais.

Įspūdingi kelionės vaizdai

Laivo kelionė prasideda Vilijampolės prieplaukoje ir veda link Nemuno – Nevėžio upių santakoje įsikūrusio Raudondvario dvaro. 240 kilometrų vandens kelias tęsiasi pro pirmąjį Lietuvos kurortą- Kulautuvą. Vėliau „Raketa“ praplaukia pro Pyplių piliakalnį, nuostabųjį Kačerginės miestelį ir Nemuno kyšulyje stūksantį Ringovės piliakalnį.

Kelionės metu taip pat galima pasigrožėti Seredžiaus ir Veliuonos miestelių vaizdais, bei horizonte išvysti Raudonės ir Panemunės pilis. Greitaeigio laivo maršrutas veda ir pro Rambyno regioninį parką, Tilžę bei Nemuno deltoje įsikūrusią unikalią Rusnės salą.

Smėlio kopų kraštovaizdis artėjant link Nidos

Artėjant link Kuršių marių, prieš keleivių akis atsiveria plačios vandens erdvės su unikaliu smėlio kopų kraštovaizdžiu, o UNESCO pasaulinio paveldo sąraše esanti Kuršių nerija žavi savo įspūdingu grožiu ir istorinėmis vietovėmis. Žmonės spėja pasigrožėti Kuršių marių vaizdais bei išvysti čia esantį pusiasalį- Ventės ragą, o kelionės pabaigoje „Raketa“ prisišvartuoja Senajame Nidos uoste.

Kelionės laikas, kaina

Atsinaujinęs laivas keleivius plukdo keturias dienas per savaitę. Maršrutai Kaunas-Nida ir Nida-Kaunas organizuojami ketvirtadienį-sekmadienį nurodytais laikais:

  • Kaunas-Nida kryptis: ketvirtadienis-šeštadienis 9:00
  • Nida-Kaunas kryptis: ketvirtadienis-penktadienis 15:30, sekmadienis 15:30

„Raketos“ kelionė šiomis kryptimis trunka apie 4 valandas, o bilieto kaina suaugusiems svyruoja nuo 51 iki 61 euro, priklausomai nuo sezono ir pasirinktos sėdėjimo vietos laive. Tiesa, iki Joninių keleiviai gali įsigyti laivo bilietus perpus pigiau- už 29 eurus.

Naujausią informaciją apie kelionės laikus ir bilietų kainas rasite oficialioje Laivo „Raketa“ interneto svetainėje.

Kiti susiję įdomūs dalykai

Privatūs plaukimai laivu- tai „Raketos“ siūloma atrakcija kolegoms ar draugų grupėms, norinčioms smagiai praleisti laiką kelionės metu. Didesnės keliautojų grupės gali užsisakyti šį privatų plaukimą, kuris garantuos prasmingą ir linksmą kelionę į pajūrį. Šiems kolektyvams laivas siūlo ir kitas paslaugas- išankstinius maitinimo užsakymus, laivo interjero dekoravimą ar specialų aptarnavimą. Tai užtikrina ne tik išskirtines ir nepamirštamas plaukimo patirtis, bet ir leidžia niekuo nesirūpinti visos kelionės metu.

Kurti stipresnį tarpusavio ryšį ir mėgautis bendra plaukimo patirtimi su draugais ar šeima galima ir užsisakant šventinį šešiavietį stalą šalia laive įsikūrusio baro.